Vores FAQ's

Vi har samlet de mest stillede spørgsmål (FAQ) om vores rådgivning, undervisning, produkter, levering, priser, fakturering osv. på denne side. Find svaret på dine spørgsmål til Cerama her.

Kan jeg få rådgivning hos Cerama?

Som kunde hos Cerama får du adgang til faglig stærk rådgivning. Det gælder både når du overvejer at købe nyt og når du har spørgsmål til dit daglige arbejde i værkstedet. Udenfor vores åbningstid, kan du finde mange svar på vores hjemmeside.

Tilbyder Cerama undervisning?

I øjeblikket har vi kurser i Ceramas kursusafdeling i Hvidovre, syd for København og hos Sorring Lervarefabrik mellem Aarhus og Silkeborg. Du finder mere om de aktuelle tilbud her. Der findes rigtig mange andre gode tilbud rundt omkring i landet. Vi har dog ikke kendskab nok til de enkelte tilbud til at kunne rådgive dig om til- og fravalg af andres tilbud.

Har Cerama et stort udvalg?

Cerama har mere end 4.000 forskellige varer på lager. Det betyder at du altid har hurtig adgang til det som du skal bruge. Du kan læse mere om vores produkter her.

Kan en vare udgå hos Cerama?

Vores kunder ønsker hele tiden at få adgang til nye spændende varer. Det vil vi gerne imødekomme. Det betyder samtidig at vi kan være tvunget til at lade nogle af de gamle varer udgå. Det skal sikre plads til det som vores kunder efterspørger. Vi ved at du fx kan være meget afhængig af en bestemt glasur. Vi forsøger derfor at give besked i god tid, når varer skal udgå af vores sortiment.

Kan Cerama levere til hele verden?

Vi kan levere i hele verden. Leveringstiden afhænger selvfølgelig af hvilke varer du bestiller og hvor de skal leveres. De fleste varer til levering i Danmark er fremme senest 3 dage efter at vi har behandlet din bestilling.

Tilbyder Cerama Track and trace?

Hos Cerama tilbyder vi Track and Trace for pakker leveret med GLS. Har du bestilt levering til privatadresse, så modtager du en mail med Track and Trace, den dag vi afsender din pakke. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte salgsafdelingen på tlf. 36772222 eller cerama@cerama.dk. Husk at have dit ordrenummer klar.

Kan jeg afhente mine varer i butikken?

Hvis du vælger at afhente din ordre i vores butik, sparer du fragten.
Ved gennemført bestilling vil du modtage en bestillingsbekræftelse. Af denne fremgår det, at du har valgt at afhente i vores butik i Hvidovre. Er du forhindret i at afhente dine varer, må du gerne kontakte os. Skulle ordren ikke være afhentet efter en måned, tager vi kontakt til dig.

Hvor ligger Cerama prismæssigt?

Det er vores mål at du som kunde oplever, at Cerama altid har konkurrencedygtige priser på maskiner og materialer i en ordentlig kvalitet.

Alle oplyste priser er inkl.  moms i vores webshop.

Kan jeg betale med betalingskort i webshoppen?

Når du handler i webshoppen, kan du betale med betalingskort. Vi trækker først pengene fra dit betalingskort, når ordren er klar til afsendelse.

Er det rigtigt at Cerama har en fysisk butik med alle varerne på lager?

Cerama har en fysisk butik på Hammerholmen 44-48 i Hvidovre, syd for København. Besøg os meget gerne, hvis du har mulighed for det. Vi er klar med solid rådgivning og en kop kaffe.  Se vores åbningstider her.

Hvornår er der åbent hos Cerama?

Ceramas butik på Hammerholmen 44-48, 2650 Hvidovre holder åbent mandag – fredag 9:00 – 16:00.
Vi tager så mange telefoner som vi kan nå alle hverdage kl. 9:00 – 16:00. Hvis vi ikke nåede dit opkald, så håber vi at du vil prøve igen, lægge en besked eller skrive til os. Husk også vores webshop.

Cerama har lukket i følgende dage i 2019:
1. januar (nytår)
18, 19 og 22. april (Påske)
17. maj (Store Bededag)
28. og 29. maj (Status)
30. og 31. maj (Kristi Himmelfart)
5. juni (Grundlovsdag)
10. juni (Pinse)
25. oktober (Kreative dage, messe i Fredericia)
24., 27., 30. og 31. december (jul)
1. januar 2020 (nytår)

Åbningstider

Ceramas butik på Hammerholmen 44-48 2650 Hvidovre holder åbent mandag – fredag 9:00 – 16:00.

Vi tager så mange telefoner som vi kan nå alle hverdage kl. 9:00 – 16:00. Hvis vi ikke nåede dit opkald, så håber vi at du vil prøve igen, lægge en besked eller skrive til os. Husk også vores webshop

Cerama har lukket i følgende dage i 2019:

1. januar (nytår)
18, 19 og 22. april (Påske)
17. maj (Store Bededag)
28. og 29. maj (Status)
30. og 31. maj (Kristi Himmelfart)
5. juni (Grundlovsdag)
10. juni (Pinse)
25. oktober (Kreative dage, messe i Fredericia)
24., 27., 30. og 31. december (jul)

Har Cerama en webshop?

Vi har åbnet vores nye webshop januar 2019. Den håber vi kan sikre dig en god oplevelse. Hvis du har ønsker til forbedringer så hører vi meget gerne fra dig.

Kan jeg købe Ceramas produkter andre steder end hos Cerama?

Cerama har med succes etableret et stærkt netværk af forhandlere i hele Norden. Vi opfatter vores forhandlere som en del af ”Cerama-familien”. Det er lige fint for os om du handler hos os eller vælger én af vores dygtige forhandlere. Du finder vores forhandlere her

Kan jeg returnere og ombytte, hvis det er relevant?

Du er velkommen til at sende varen retur, hvis det er relevant for dig. Se betingelserne for 14 dages fortrydelsesret i vores salgs- og leveringsbetingelser. Der skal medsendes dokumentation for købet (f.eks. faktura). Det skal tydeligt fremgå, hvad du ønsker (retur eller ombytning).

Varerne sendes til:

Cerama
Returnering
Hammerholmen 44-48
2650 Hvidovre

Returnerer du en vare, sættes pengene retur på din konto. Du dækker selv returfragten til os ved returnering og ombytning (dette er ikke gældende ved reklamationer).

Kan I hjælpe mig med at sælge mit brugte udstyr?

Vi har en fysisk opslagstavle i butikken og vi hjælper dig gerne med at hænge dit opslag op. Vi blander os ikke yderligere i en evt. handel. Vi vil dog bede dig om at give os besked, når du har fået solgt din vare, så vi kan tage dit opslag ned fra opslagstavlen.

Kan jeg få besøg af en Cerama-tekniker, hvis ovnen strejker?

Cerama har formentlig landets mest fleksible serviceordning. Du kan få sikkerheds- og funktionseftersyn på alle typer af keramik- og glasovne. Vi anbefaler at vi besøger dig og din ovn årligt for at hjælpe dig med at beskytte din investering.

Hvis du tegner abonnement på et årligt eftersyn, vil du automatisk blive kontaktet af en Cerama-montør én gang om året. Ovnens sikkerhedsfunktioner kontrolleres og afprøves. Varmeelementerne kontrolleres og måles igennem. Temperaturføler og overtemperatursikringer kontrolleres. Visuel kontrol af isolering og dørpakning. Styreautomatikken afprøves og justering kontrolleres. Eftersynet afsluttes ved at montøren udfylder et sikkerheds- og funktionscertifikat, som opsættes i ovnrummet.

Certifikatet giver en samlet vurdering af ovnens tilstand. Hvis det er nødvendigt at foretage reparationer eller bruge reservedele, sker det altid efter aftale med dig.

Et abonnement koster kr. 1.200,- om året pr. ovn. Bemærk at du får først en faktura, når vi har været og besøge dig.

Ønsker du abonnement for flere ovne på samme adresse, koster de efterfølgende ovne kr. 900,-/stk. Prisen er excl. moms og dækker eftersyn, certifikat og kørsel på alle brofaste øer i Danmark.

Abonnementet kan til en hver tid opsiges med en måneds varsel.

Som abonnementskunde får du yderligere 10% rabat på reservedele og montørtimer ved evt. reparationer på ovnen.

Hvis du ønsker at tilmelde dig ovnservice, kontakt os.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg har en reklamation?

Har du modtaget en mangelfuld eller defekt vare vil vi gerne have besked så hurtigt som muligt, så vi kan finde og rette fejlen. Har du ikke mulighed for at lægge vejen forbi vores butik, er du velkommen til at kontakte salgsafdelingen på tlf. 36772222 eller cerama@cerama.dk.

Vi forsøger at passe godt på dine varer men vi oplever fra tid til anden, at en vare ikke når ud til dig i samme gode stand, som da den blev pakket hos os.

Bemærk: Det er vigtigt at du tager forbehold for modtagelse af varen overfor vognmanden, hvis den er synligt beskadiget. Forbeholdet skal noteres på kvitteringen.

Kan man få tilsendt et katalog fra Cerama ?

Cerama har i august 2018 udgivet et nyt hovedkatalog. Du er meget velkommen til at få et fysisk katalog tilsendt sammen med din næste ordre. Du kan også vælge at kigge i den digitale udgave her.

Kan I hjælpe mig med CLP-reglerne?

Det er vores ambition at overholde alle gældende regler og være længst fremme i branchen, når det gælder mærkning og klassificering af vores mange maskiner og materialer til keramikere og glaskunstnere. Vores arbejde skal gerne give dig og dine kunder tryghed og gøre det nemmere for dig at overholde myndighedernes krav til f.eks. din egenkontrol. Du skal være opmærksom på risikoen for bøder, hvis du ikke lykkes med at overholde reglerne. Derfor har vi som din samarbejdspartner og rådgiver sammensat en kort intro til de regler, som vi skønner at du bør kende. Du finder dem her.

Din adgang til sikkerhedsdatablade og korrekt mærkede produkter er din sikkerhed for at du ikke udsætter dig selv for unødvendig og ukendt risiko. Cerama oplever desværre kunder som fejlagtigt tror at vores produkter, fordi de er korrekt mærkede, indeholder flere problematiske hjælpestoffer end det som de kan købe andre steder. Det er vigtigt at understrege at hvis du får produkter uden sikkerhedsdatablade og uden sikkerhedsmærkning, så risikerer du at udsætte dig for en unødvendig og ukendt risiko. Du kan læse mere om reglerne her. Cerama og vores forhandlere overholder gældende lovgivning. Det medvirker til at beskytte dig og vores fælles miljø.

Hvor langt er Cerama med miljøhensyn?

Vores branche har historisk set brugt mange hjælpestoffer, som har vist sig at have en række uønskede egenskaber i forhold til vores fælles miljø og vores sundhed.

I dag spiller miljøspørgsmål en stadig større rolle når du driver virksomhed i EU og miljølovgivningen er blevet meget omfattende. Samtidig er den danske og den svenske CLP-forordning de mest omfattende i EU. Cerama arbejder på at sikre dig sundere og mere miljøvenlige materialer til dit arbejde i værkstedet. Trods fælles EU-regler kan det opleves som et nordisk fænomen at have fokus på sundhed og miljø. Cerama har igennem mange år med succes udfaset produkter, når vi har kunne skaffe sundere alternativer. Et helt aktuelt eksempel er, at vi hos Cerama forventer at kunne lancere verdens første miljøcertificerede glasurlinje inden udgangen af 2019. Vi håber at du vil være med til at belønne vores lange seje træk ved at efterspørge de sundere og mere miljøvenlige muligheder efterhånden som de er klar.

Hvordan skal jeg gøre i forhold til momsrefusion?

Har du købt varer i vores fysiske butik, skal du have kvitteringen stemplet af toldmyndighederne ved udrejse fra Danmark (Københavns Lufthavn, Terminal 3). Den stemplede kvittering sendes til:

Cerama a/s
Att. Bogholderi
Hammerholmen 44-48
2650 Hvidovre
Husk at anføre, hvilket kontonummer du ønsker momsen ført retur til. Det koster DKK 25,- i ekspeditionsgebyr (trækkes fra momsrefusionen).

Mangler du svar?

Du er altid velkommen til at kontakte os på tlf. 36772222 eller mail:cerama@cerama.dk