Ofte stillede spørgsmål

Ofte stillede spørgsmål

Ja, Cerama har en fysisk butik på Hammerholmen 44 på Avedøre Holme, syd for København. Vi byder dig velkommen i butikken, hvor vores erfarne personale står klar med vejledning.

Her kan du opleve vores store udvalg af glasurer, ler, værktøj og udstyr og lade dig inspirere af de mange farver og muligheder.

Vi har en fysisk opslagstavle i butikken, og vi hjælper dig gerne med at hænge dit opslag op. Vi blander os ikke i den eventuelle handel. Vi beder dig dog give os besked, når du har solgt din vare, så vi kan fjerne dit opslag fra opslagstavlen.

Vores butik på Hammerholmen holder åbent mandag–fredag kl. 9.00–16.00.

Vi besvarer telefonen i butikkens åbningstid på hverdage.

Husk, at du altid kan handle i vores webshop døgnet rundt!

Cerama holder lukket på følgende dage i 2025:

Forår, sommer og efterår
17. april (torsdag) – Skærtorsdag
18. april (fredag) – Langfredag
21. april (mandag) – 2. påskedag
27. + 28. maj (tirsdag + onsdag) – Lukket pga. status
29. + 30. maj (torsdag + fredag) – Kristi Himmelfart
5. juni (torsdag) – Grundlovsdag
9. juni (mandag) – 2. pinsedag
12. september (fredag) – Jubilæumslukket

Jul og nytår
22. december 2025 (mandag) – 2. januar 2026 (fredag) – Julelukket

Sidste åbningsdag før jul, er fredag den 19. december 2025. Vi åbner igen mandag den 5. januar 2026.

 

OBS: På lukkedagene sendes der ikke varer, og vi er ikke tilgængelige på sociale medier, telefon eller mail. Planlæg derfor gerne dine ordrer i god tid.

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os – vi hjælper gerne.

Rådgivning

I 2022 slog vi dørene op for Danmarks nye, topmoderne kursuscenter i Hvidovre, syd for København. Her tilbyder vi en bred vifte af kurser, workshops og masterclasses inden for keramik og glas.

Både nybegyndere og erfarne keramikere kan deltage i vores forskellige kurser og workshops for at udvikle deres færdigheder og kreativitet. Vi har samlet de bedste undervisere for at tilbyde et bredt udvalg af kurser for alle niveauer, både til private, skoler, institutioner, kunstforeninger og virksomheder.


Se mere her!

Det er vores ambition at overholde alle gældende regler og være længst fremme i branchen, når det gælder mærkning og klassificering af vores mange maskiner og materialer til keramikere og glaskunstnere. Vores arbejde skal gerne give dig og dine kunder tryghed og gøre det nemmere for dig at overholde myndighedernes krav til f.eks. din egenkontrol. Du skal være opmærksom på risikoen for bøder, hvis du ikke lykkes med at overholde reglerne. Derfor har vi som din samarbejdspartner og rådgiver sammensat en kort intro til de regler, som vi skønner at du bør kende. Du finder dem her.

Din adgang til sikkerhedsdatablade og korrekt mærkede produkter er din sikkerhed for at du ikke udsætter dig selv for unødvendig og ukendt risiko.

Cerama oplever desværre kunder som fejlagtigt tror at vores produkter, fordi de er korrekt mærkede, indeholder flere problematiske hjælpestoffer end det som de kan købe andre steder. Det er vigtigt at understrege, at hvis du får produkter uden sikkerhedsdatablade og uden sikkerhedsmærkning, så risikerer du at udsætte dig for en unødvendig og ukendt risiko. Du kan læse mere om reglerne her.

Cerama og vores forhandlere overholder gældende lovgivning. Det medvirker til at beskytte dig og vores fælles miljø.

Cerama tilbyder landets mest fleksible serviceordning. Du kan få sikkerheds- og funktionseftersyn på alle typer keramik- og glasovne.

For at beskytte din investering anbefaler vi et årligt besøg. Med et serviceabonnement bliver du automatisk kontaktet af en Cerama-montør én gang om året. Abonnementet kan til enhver tid opsiges med én måneds varsel. Som abonnent får du desuden 10% rabat på reservedele og montørtimer ved eventuelle reparationer.

Hvis du ønsker at vide mere om ovnservice, så klik her!

Vores branche har historisk set anvendt mange hjælpestoffer, som senere har vist sig at have uønskede konsekvenser for miljøet og sundheden.

I dag spiller miljøhensyn en afgørende rolle, når man driver virksomhed i EU, og miljølovgivningen er blevet omfattende. Den danske og svenske CLP-forordning er blandt de strengeste i EU. Cerama arbejder målrettet på at sikre dig sundere og mere miljøvenlige materialer til dit værkstedsarbejde.

Selvom EU har fælles regler, er det særligt i Norden, at fokus på sundhed og miljø er fremtrædende. Gennem årene har Cerama systematisk udfaset produkter, når sundere alternativer er blevet tilgængelige.

 

Vi ønsker at imødekomme vores kunders efterspørgsel efter nye, spændende varer. Dette betyder, at vi indimellem må lade nogle eksisterende produkter udgå af sortimentet. Vi ved godt, at du kan være afhængig af bestemte produkter – for eksempel en specifik glasur. Derfor giver vi altid besked i god tid, når en vare skal udgå.

Vi har et omfattende sortiment med mere end 4.000 forskellige varer på lager. Dette sikrer, at du altid har nem og hurtig adgang til præcis de produkter, du har brug for.

Ja, du kan få en faktura til din virksomhed. Kontakt venligst Cerama på +45 3677 2222 for at få oprettet et erhvervslogin, hvorefter vi kan udstede fakturaer direkte til din virksomhed.

Levering

Vi tilbyder global levering til alle lande. Leveringstiden varierer afhængigt af produkttype og destination.

For leveringer inden for Danmark kan du forvente dine varer inden for 3 arbejdsdage efter ordrebekræftelse.

 

Hos Cerama tilbyder vi Track & Trace på pakker leveret med GLS. Når du bestiller levering til privatadresse, modtager du en mail med Track & Trace samme dag, vi afsender din pakke.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på tlf. 36772222 eller cerama@cerama.dk. 

Husk at have dit ordrenummer klar.

Når du vælger at afhente din ordre i vores butik, slipper du for at betale fragt. Efter gennemført bestilling modtager du en ordrebekræftelse med afhentnings informationer.

Hvis du bliver forhindret i at afhente dine varer, beder vi dig kontakte os. Vi kontakter dig, hvis ordren ikke er afhentet inden for en måned.

Betaling

På vores webshop kan du betale med Dankort, Visa, MasterCard og MobilePay.

Vi trækker først pengene fra dit betalingskort, når ordren er pakket.

Har du købt varer i vores fysiske butik, skal du have kvitteringen stemplet af toldmyndighederne ved udrejse fra Danmark (Københavns Lufthavn, Terminal 3).

Den stemplede kvittering sendes til:

Cerama a/s
Att. Bogholderi
Hammerholmen 44-48
2650 Hvidovre


Husk at anføre, hvilket kontonummer du ønsker momsen ført retur til.

Det koster DKK 25,- i ekspeditionsgebyr (trækkes fra momsrefusionen).

Returnering & fortrydelse

Du har 14 dages fortrydelsesret på alle fysiske varer købt på www.cerama.dk. Fortrydelsesfristen starter den dag, du modtager dine varer, og varerne skal være sendt retur eller afleveret i vores butik inden de 14 dage udløber.

For at benytte fortrydelsesretten skal varerne returneres i væsentligt samme stand og mængde. Bemærk at retten bortfalder, hvis varerne er blevet brugt på en måde, der betydeligt forringer deres salgsværdi.

Du har to muligheder for at returnere dine varer:

  • Returnering i butik: Du kan returnere dine varer i vores fysiske butik uden omkostninger. Medbring blot din købsdokumentation (f.eks. faktura).
  • Returnering via post: Hvis du vælger at sende varerne retur, skal du selv betale for returfragten. Vi tager ikke imod pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling. Kontakt os altid først på tlf. 36 77 22 22, inden du sender varer retur.

Returadresse: Cerama A/S Hammerholmen 44 2650 Hvidovre

Ved godkendt returnering får du det fulde beløb tilbage på din konto. Bemærk venligst, at du selv skal betale for forsendelsen ved returnering og ombytning (dette gælder dog ikke ved reklamationer).

 

Som kunde hos Cerama har du 24 måneders reklamationsret på alle varer. Dette betyder, at du har ret til at få varen repareret, ombyttet til en ny vare, få pengene tilbage eller få afslag i prisen. Dette gælder naturligvis kun ved berettigede reklamationer, hvor fejlen ikke skyldes forkert brug eller anden skade påført af kunden.

Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, at du opdager en mangel ved varen. Reklamerer du inden for 4 uger efter modtagelsen, er du altid inden for tidsfristen.

Du kan reklamere på følgende måder:

  • Besøge vores fysiske butik på Hammerholmen 44, 2650 Hvidovre
  • Ringe til os på tlf. 36 77 22 22
  • Sende en mail til cerama@cerama.dk

Hvis du vil returnere varen, skal du først kontakte os. Ved godkendt reklamation refunderer vi dine fragtomkostninger.

Bemærk! Er varen synligt beskadiget ved levering, skal du gøre vognmanden opmærksom på dette og få det noteret på kvitteringen.

 

Har du stadig spørgsmål?

Hvis du ikke kan finde svar på dit spørgsmål i vores ofte stillede spørgsmål, kan du altid kontakte os. Uanset om du har spørgsmål til et kursus, en ordre eller søger rådgivning om teknikker og produkter, er du er altid varmt velkommen til at række ud til os hos Cerama. Vi vil glæde os til at høre fra dig!

Ved at klikke 'Acceptér Alle' så giver til tiladelse til at vi må indsamle information om dig til forskellige formål, hvilket inkluderer: Funktionalitet, Statestik og Marketing