Ofte stillede spørgsmål - FAQ

Her kan du få svar på nogle af de oftest stillede spørgsmål til Cerama.

Ofte stillede spørgsmål

Ja, Cerama har en fysisk butik på Hammerholmen 44, på Avedøre Holme, syd for København. Besøg os meget gerne, hvis du har mulighed for det. Vi er klar med solid rådgivning og en kop kaffe.

Vi har en fysisk opslagstavle i butikken og vi hjælper dig gerne med at hænge dit opslag op. Vi blander os ikke yderligere i en evt. handel. Vi vil dog bede dig om at give os besked, når du har fået solgt din vare, så vi kan tage dit opslag ned fra opslagstavlen.

Cerama har et stærkt netværk af forhandlere i hele Norden. Vi opfatter vores forhandlere som en del af ”Cerama-familien”, og det er lige fint for os om du handler hos os eller hos én af vores dygtige forhandlere.

Ceramas butik på Hammerholmen 44, 2650 Hvidovre holder åbent mandag – fredag 9:00 – 16:00.

Vi tager så mange telefoner som vi kan nå alle hverdage mellem kl. 9:00 og 16:00.

Husk også at du kan handle i vores webshop 24/7.

Lukkedage 2024

1. januar - Nytårsdag
28. marts - Skærtorsdag
29. marts - Langfredag
1. april - 2. Påskedag

9. + 10. maj - Kristi Himmelfart
20. maj - 2. Pinsedag
5. juni 2024 - Grundlovsdag
30+31 maj - Status 

Jul & nytår:
23. december
24. december - Juleaften
25. december - Juledag
26. december - 2. Juledag
27. december 
31. december - Nytårsaften

Rådgivning

I øjeblikket har vi kurser i Ceramas kursusafdeling i Hvidovre, syd for København og hos Sorring Lervarefabrik mellem Aarhus og Silkeborg.

Det er vores ambition at overholde alle gældende regler og være længst fremme i branchen, når det gælder mærkning og klassificering af vores mange maskiner og materialer til keramikere og glaskunstnere. Vores arbejde skal gerne give dig og dine kunder tryghed og gøre det nemmere for dig at overholde myndighedernes krav til f.eks. din egenkontrol. Du skal være opmærksom på risikoen for bøder, hvis du ikke lykkes med at overholde reglerne. Derfor har vi som din samarbejdspartner og rådgiver sammensat en kort intro til de regler, som vi skønner at du bør kende. Du finder dem her.

Din adgang til sikkerhedsdatablade og korrekt mærkede produkter er din sikkerhed for at du ikke udsætter dig selv for unødvendig og ukendt risiko.

Cerama oplever desværre kunder som fejlagtigt tror at vores produkter, fordi de er korrekt mærkede, indeholder flere problematiske hjælpestoffer end det som de kan købe andre steder. Det er vigtigt at understrege, at hvis du får produkter uden sikkerhedsdatablade og uden sikkerhedsmærkning, så risikerer du at udsætte dig for en unødvendig og ukendt risiko. Du kan læse mere om reglerne her.

Cerama og vores forhandlere overholder gældende lovgivning. Det medvirker til at beskytte dig og vores fælles miljø.

Cerama har formentlig landets mest fleksible serviceordning. Du kan få sikkerheds- og funktionseftersyn på alle typer af keramik- og glasovne.

Vi anbefaler at vi besøger dig og din ovn årligt for at hjælpe dig med at beskytte din investering. Hvis du tegner abonnement på et årligt eftersyn, vil du automatisk blive kontaktet af en Cerama-montør én gang om året. Abonnementet kan til en hver tid opsiges med en måneds varsel. Som abonnementskunde får du yderligere 10% rabat på reservedele og montørtimer ved evt. reparationer på ovnen.

Hvis du ønsker at vide mere om ovnservice så klik her

Vores branche har historisk set brugt mange hjælpestoffer, som har vist sig at have en række uønskede egenskaber i forhold til vores fælles miljø og vores sundhed.

I dag spiller miljøspørgsmål en stadig større rolle når du driver virksomhed i EU og miljølovgivningen er blevet meget omfattende. Samtidig er den danske og den svenske CLP-forordning de mest omfattende i EU. Cerama arbejder på at sikre dig sundere og mere miljøvenlige materialer til dit arbejde i værkstedet.


Trods fælles EU-regler kan det opleves som et nordisk fænomen at have fokus på sundhed og miljø. Cerama har igennem mange år med succes udfaset produkter, når vi har kunne skaffe sundere alternativer.

Vores kunder ønsker hele tiden at få adgang til nye spændende varer. Det vil vi gerne imødekomme. Det betyder samtidig at vi kan være tvunget til at lade nogle af de gamle varer udgå. Det skal sikre plads til det som vores kunder efterspørger. Vi ved at du fx kan være meget afhængig af en bestemt glasur. Vi forsøger derfor at give besked i god tid, når varer skal udgå af vores sortiment.

Cerama har mere end 4.000 forskellige varer på lager. Det betyder at du altid har hurtig adgang til det som du skal bruge.

Levering

Vi kan levere i hele verden. Leveringstiden afhænger selvfølgelig af hvilke varer du bestiller og hvor de skal leveres.
De fleste varer til levering i Danmark er fremme senest 3 dage efter at vi har behandlet din bestilling.

Hos Cerama tilbyder vi Track and Trace for pakker leveret med GLS.
Har du bestilt levering til privatadresse, så modtager du en mail med Track and Trace, den dag vi afsender din pakke.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte salgsafdelingen på tlf. 36772222 eller cerama@cerama.dk.

Husk at have dit ordrenummer klar.

Hvis du vælger at afhente din ordre i vores butik, sparer du fragten. Ved gennemført bestilling vil du modtage en bestillingsbekræftelse. Af denne fremgår det, at du har valgt at afhente i vores butik i Hvidovre.
Er du forhindret i at afhente dine varer, må du gerne kontakte os. Skulle ordren ikke være afhentet efter en måned, tager vi kontakt til dig.

Betaling

På vores webshop kan du betale med: Dankort, Visa og MasterCard samt MobilePay. Vi trækker først pengene fra dit betalingskort, når ordren er pakket.

Har du købt varer i vores fysiske butik, skal du have kvitteringen stemplet af toldmyndighederne ved udrejse fra Danmark (Københavns Lufthavn, Terminal 3).

Den stemplede kvittering sendes til:

Cerama a/s
Att. Bogholderi
Hammerholmen 44-48
2650 Hvidovre


Husk at anføre, hvilket kontonummer du ønsker momsen ført retur til.

Det koster DKK 25,- i ekspeditionsgebyr (trækkes fra momsrefusionen).

xxx

Returnering & fortrydelse

Fortrydelsesret
Du har altid 14 dages fortrydelsesret når du handler fysiske varer på www.cerama.dk. Fortrydelsesretten løber fra den dag du har modtaget dine varer. Varerne skal være sendt retur inden udløbet af de 14 dage.
Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varerne modtages retur i væsentligt samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder altså, hvis du har anvendt varerne på en måde, som væsentligt forringer salgsværdien.


Når fortrydelsesretten anvendes, skal du selv afholde omkostningerne til returfragten. Cerama tager ikke imod varer sendt pr efterkrav eller uden omdeling.
Husk altid at aftale med Cerama, inden varer sendes retur. Cerama kan kontaktes på 36 77 22 22
Varer kan returneres til: Cerama A/S, Hammerholmen 44, 2650 Hvidovre

Reklamationsret
Når du køber varer af Cerama A/S, har du altid 24 måneders reklamationsret. Dette betyder at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgeligt at reklamationen er berettiget, og at fejlen eller manglen ikke er opstået som følge af fejlagtigt brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd.
Der skal reklameres inden rimelig tid, efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden 4 uger efter modtagelse af varen, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returneringen af varen, såfremt reklamationen er berettiget.
Husk altid at aftale med Cerama, inden varer sendes retur. Cerama kan kontaktes på 36 77 22 22
Varer kan returneres til: Cerama A/S, Hammerholmen 44, 2650 Hvidovre

Du er velkommen til at sende fysiske varer retur, hvis det er relevant for dig.
Se betingelserne for 14 dages fortrydelsesret i vores salgs- og leveringsbetingelser.
Der skal medsendes dokumentation for købet (f.eks. faktura).
Det skal tydeligt fremgå, hvad du ønsker (retur eller ombytning).

Varerne sendes til:

Cerama
Returnering
Hammerholmen 44
2650 Hvidovre

Returnerer du en vare, sættes pengene retur på din konto.
Du dækker selv returfragten til os ved returnering og ombytning (dette er ikke gældende ved reklamationer).

Har du modtaget en mangelfuld eller defekt vare vil vi gerne have besked så hurtigt som muligt, så vi kan finde og rette fejlen.
Har du ikke mulighed for at lægge vejen forbi vores butik, er du velkommen til at kontakte salgsafdelingen på tlf. 36772222eller cerama@cerama.dk.

Vi forsøger at passe godt på dine varer men vi oplever fra tid til anden, at en vare ikke når ud til dig i samme gode stand, som da den blev pakket hos os.

Bemærk: Det er vigtigt at du tager forbehold for modtagelse af varen overfor vognmanden, hvis den er synligt beskadiget. Forbeholdet skal noteres på kvitteringen.

Har du stadig spørgsmål?

Hvis du ikke kan finde svar på dit spørgsmål i vores ofte stillede spørgsmål, kan du altid kontakte os. Uanset om du har spørgsmål til et kursus, en ordre eller søger rådgivning om teknikker og produkter, er du er altid varmt velkommen til at række ud til os hos Cerama. Vi vil glæde os til at høre fra dig!

Ved at klikke 'Acceptér Alle' så giver til tiladelse til at vi må indsamle information om dig til forskellige formål, hvilket inkluderer: Funktionalitet, Statestik og Marketing