Cerama holder åbent! Ingen tidsbestilling. Læs mere

Det handler om passion

Vores grundlæggere byggede Cerama på et brændende ønske, om at være et alternativ til de traditionelle og tunge konkurrenter. Her, 45 år senere, lever deres passion stadig videre i os.

Cerama bygger på mere end 45 års tradition

Ceramas historie starter i en lille kælder i 1975, hvor to brødre fik en idé. De ville bygge en let keramikovn i høj kvalitet, som et alternativ til de tunge og klodsede ovne, og samtidig introducere markedet for nye blyfri glasurer, som dengang var banebrydende. Mere end 45 år senere, er Cerama stadig en familievirksomhed, der brænder for keramik. Næste generation har taget over, og står i spidsen for at føre traditionen videre.

Læs mere

Viden & rådgivning

Har du brug for højeste faglige rådgivning, sparring eller vejledning - eller har du et konkret spørgsmål til et produkt fra vores sortiment, står vi altid klar til at hjælpe. Det gælder både når du overvejer at købe nyt og når du har spørgsmål til dit daglige arbejde i værkstedet. Du kan også se vores FAQ sektion nederst på siden for en hurtig og nem måde at finde svar på vores mest almindelige spørgsmål.

Kundeservice

Landsdækkende ovnservice

Cerama har formentlig landets mest fleksible serviceordning. Du kan få sikkerheds- og funktionseftersyn på både keramik- og glasovne, når det passer dig. Vi anbefaler at vi besøger dig og din ovn årligt for at hjælpe dig med at beskytte din investering.

Hvis du tegner abonnement på et årligt eftersyn, vil du automatisk blive kontaktet af en Cerama-montør en gang om året. Abonnementet betales efter hvert besøg og kan til en hver tid opsiges med en måneds varsel. Hvis du ønsker at tilmelde dig ovnservice, så kontakt os.

Du kan læse mere om vores serviceordning. Du finder det her.

Handelsbetingelser

Fortrydelsesret
Du har altid 14 dages fortrydelsesret når du handler på www.cerama.dk. Fortrydelsesretten løber fra den dag du har modtaget dine varer. Varerne skal være sendt retur inden udløbet af de 14 dage.
Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varerne modtages retur i væsentligt samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder altså, hvis du har anvendt varerne på en måde, som væsentligt forringer salgsværdien.
Når fortrydelsesretten anvendes, skal du selv afholde omkostningerne til returfragten. Cerama tager ikke imod varer sendt pr efterkrav eller uden omdeling.
Husk altid at aftale med Cerama, inden varer sendes retur. Cerama kan kontaktes på 36 77 22 22
Varer kan returneres til: Cerama A/S, Hammerholmen 44, 2650 Hvidovre

Reklamationsret
Når du køber varer af Cerama A/S, har du altid 24 måneders reklamationsret. Dette betyder at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgeligt at reklamationen er berettiget, og at fejlen eller manglen ikke er opstået som følge af fejlagtigt brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd.
Der skal reklameres inden rimelig tid, efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden 4 uger efter modtagelse af varen, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returneringen af varen, såfremt reklamationen er berettiget.
Husk altid at aftale med Cerama, inden varer sendes retur. Cerama kan kontaktes på 36 77 22 22
Varer kan returneres til: Cerama A/S, Hammerholmen 44, 2650 Hvidovre

CLP og din egenkontrol

Det er vores ambition at være længst fremme i branchen, når det gælder mærkning og klassificering af de mange maskiner og materialer til keramikere og glaskunstnere. Vores arbejde skal gerne give dig og dine kunder tryghed og gøre det nemmere for dig at overholde myndighedernes krav til f.eks. din egenkontrol.

Du skal være opmærksom på risikoen for bøder, hvis du ikke lykkes med at overholde reglerne. Derfor har vi som din samarbejdspartner og rådgiver sammensat en kort intro til de regler, som vi skønner at du bør kende. Du finder dem her.

Guide: Programmering af din ovn

Hos Cerama ønsker vi at hjælpe dig med at bruge din automatik, så du bedre kan udnytte dine mange nye muligheder. Derfor har vi lavet 3 korte film, som hjælper dig med at komme godt i gang med programmering af din glas- eller keramikovn. Du finder dem her.

FAQ

  • Rådgivning

    Som kunde hos Cerama får du adgang til faglig stærk rådgivning. Det gælder både når du overvejer at købe nyt og når du har spørgsmål til dit daglige arbejde i værkstedet. Udenfor vores åbningstid, kan du finde mange svar på vores hjemmeside.

  • Undervisning & kurser

    I øjeblikket har vi kurser i Ceramas kursusafdeling i Hvidovre, syd for København og hos Sorring Lervarefabrik mellem Aarhus og Silkeborg. Du finder mere om de aktuelle tilbud her.

  • Udvalg

    Cerama har mere end 4.000 forskellige varer på lager. Det betyder at du altid har hurtig adgang til det som du skal bruge. Du kan læse mere om vores produkter her.

  • Kan en vare udgå hos Cerama?

    Vores kunder ønsker hele tiden at få adgang til nye spændende varer. Det vil vi gerne imødekomme. Det betyder samtidig at vi kan være tvunget til at lade nogle af de gamle varer udgå. Det skal sikre plads til det som vores kunder efterspørger. Vi ved at du fx kan være meget afhængig af en bestemt glasur. Vi forsøger derfor at give besked i god tid, når varer skal udgå af vores sortiment.

  • Kan Cerama levere til hele verden?

    Vi kan levere i hele verden. Leveringstiden afhænger selvfølgelig af hvilke varer du bestiller og hvor de skal leveres. De fleste varer til levering i Danmark er fremme senest 3 dage efter at vi har behandlet din bestilling.

  • Tilbyder Cerama Track and trace?

    Hos Cerama tilbyder vi Track and Trace for pakker leveret med GLS. Har du bestilt levering til privatadresse, så modtager du en mail med Track and Trace, den dag vi afsender din pakke. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte salgsafdelingen på tlf. 36772222 eller cerama@cerama.dk. Husk at have dit ordrenummer klar.

  • Kan jeg afhente mine varer i butikken?

    Hvis du vælger at afhente din ordre i vores butik, sparer du fragten.Ved gennemført bestilling vil du modtage en bestillingsbekræftelse. Af denne fremgår det, at du har valgt at afhente i vores butik i Hvidovre. Er du forhindret i at afhente dine varer, må du gerne kontakte os. Skulle ordren ikke være afhentet efter en måned, tager vi kontakt til dig.

  • Hvor ligger Cerama prismæssigt?

    Det er vores mål at du som kunde oplever, at Cerama altid har konkurrencedygtige priser på maskiner og materialer i en ordentlig kvalitet.

    Alle oplyste priser er inkl.  moms i vores webshop.

  • Kan jeg betale med betalingskort i webshoppen?

    Når du handler i webshoppen, kan du betale med betalingskort. Vi trækker først pengene fra dit betalingskort, når ordren er klar til afsendelse.

  • Er det rigtigt at Cerama har en fysisk butik med alle varerne på lager?

    Cerama har en fysisk butik på Hammerholmen 44-48 i Hvidovre, syd for København. Besøg os meget gerne, hvis du har mulighed for det. Vi er klar med solid rådgivning og en kop kaffe.  Se vores åbningstider her.

  • Hvornår er der åbent hos Cerama?

    Ceramas butik på Hammerholmen 44-48, 2650 Hvidovre holder åbent mandag – fredag 9:00 – 16:00.Vi tager så mange telefoner som vi kan nå alle hverdage kl. 9:00 – 16:00. Hvis vi ikke nåede dit opkald, så håber vi at du vil prøve igen, lægge en besked eller skrive til os. Husk også vores webshop.

    Cerama har lukket i følgende dage i 2019:

    1. januar (nytår)18, 19 og 22. april (Påske)

    17. maj (Store Bededag)
    28. og 29. maj (Status)
    30. og 31. maj (Kristi Himmelfart)
    5. juni (Grundlovsdag)
    10. juni (Pinse)
    25. oktober (Kreative dage, messe i Fredericia)
    24., 27., 30. og 31. december (jul)1. januar 2020 (nytår)

  • Åbningstider

    Ceramas butik på Hammerholmen 44-48, 2650 Hvidovre holder åbent mandag – fredag 9:00 – 16:00.Vi tager så mange telefoner som vi kan nå alle hverdage kl. 9:00 – 16:00. Hvis vi ikke nåede dit opkald, så håber vi at du vil prøve igen, lægge en besked eller skrive til os. Husk også vores webshop.

    Cerama har lukket i følgende dage i 2019:

    1. januar (nytår)18, 19 og 22. april (Påske)

    17. maj (Store Bededag)
    28. og 29. maj (Status)
    30. og 31. maj (Kristi Himmelfart)
    5. juni (Grundlovsdag)
    10. juni (Pinse)
    25. oktober (Kreative dage, messe i Fredericia)
    24., 27., 30. og 31. december (jul)1. januar 2020 (nytår)

  • Har Cerama en webshop?

    Vi har åbnet vores nye webshop januar 2019. Den håber vi kan sikre dig en god oplevelse. Hvis du har ønsker til forbedringer så hører vi meget gerne fra dig. Du finder vores webshop lige her.

  • Kan jeg købe Ceramas produkter andre steder end hos Cerama?

    Cerama har med succes etableret et stærkt netværk af forhandlere i hele Norden. Vi opfatter vores forhandlere som en del af ”Cerama-familien”. Det er lige fint for os om du handler hos os eller vælger én af vores dygtige forhandlere.

  • Kan jeg returnere og ombytte, hvis det er relevant?

    Du er velkommen til at sende varen retur, hvis det er relevant for dig. Se betingelserne for 14 dages fortrydelsesret i vores salgs- og leveringsbetingelser. Der skal medsendes dokumentation for købet (f.eks. faktura). Det skal tydeligt fremgå, hvad du ønsker (retur eller ombytning).

    Varerne sendes til:

    Cerama
    Returnering
    Hammerholmen 44-48
    2650 Hvidovre

    Returnerer du en vare, sættes pengene retur på din konto. Du dækker selv returfragten til os ved returnering og ombytning (dette er ikke gældende ved reklamationer).

  • Kan I hjælpe mig med at sælge mit brugte udstyr?

    Vi har en fysisk opslagstavle i butikken og vi hjælper dig gerne med at hænge dit opslag op. Vi blander os ikke yderligere i en evt. handel. Vi vil dog bede dig om at give os besked, når du har fået solgt din vare, så vi kan tage dit opslag ned fra opslagstavlen.

  • Kan jeg få besøg af en Cerama-tekniker, hvis ovnen strejker?

    Cerama har formentlig landets mest fleksible serviceordning. Du kan få sikkerheds- og funktionseftersyn på alle typer af keramik- og glasovne. Vi anbefaler at vi besøger dig og din ovn årligt for at hjælpe dig med at beskytte din investering.

    Hvis du tegner abonnement på et årligt eftersyn, vil du automatisk blive kontaktet af en Cerama-montør én gang om året. Ovnens sikkerhedsfunktioner kontrolleres og afprøves. Varmeelementerne kontrolleres og måles igennem. Temperaturføler og overtemperatursikringer kontrolleres. Visuel kontrol af isolering og dørpakning. Styreautomatikken afprøves og justering kontrolleres. Eftersynet afsluttes ved at montøren udfylder et sikkerheds- og funktionscertifikat, som opsættes i ovnrummet.

    Certifikatet giver en samlet vurdering af ovnens tilstand. Hvis det er nødvendigt at foretage reparationer eller bruge reservedele, sker det altid efter aftale med dig.

    Et abonnement koster kr. 1.200,- om året pr. ovn. Bemærk at du får først en faktura, når vi har været og besøge dig.

    Ønsker du abonnement for flere ovne på samme adresse, koster de efterfølgende ovne kr. 900,-/stk. Prisen er excl. moms og dækker eftersyn, certifikat og kørsel på alle brofaste øer i Danmark.

    Abonnementet kan til en hver tid opsiges med en måneds varsel.

    Som abonnementskunde får du yderligere 10% rabat på reservedele og montørtimer ved evt. reparationer på ovnen.

    Hvis du ønsker at tilmelde dig ovnservice, kontakt os.

  • Hvad skal jeg gøre, hvis jeg har en reklamation?

    Har du modtaget en mangelfuld eller defekt vare vil vi gerne have besked så hurtigt som muligt, så vi kan finde og rette fejlen. Har du ikke mulighed for at lægge vejen forbi vores butik, er du velkommen til at kontakte salgsafdelingen på tlf. 36772222 eller cerama@cerama.dk.

    Vi forsøger at passe godt på dine varer men vi oplever fra tid til anden, at en vare ikke når ud til dig i samme gode stand, som da den blev pakket hos os.

    Bemærk: Det er vigtigt at du tager forbehold for modtagelse af varen overfor vognmanden, hvis den er synligt beskadiget. Forbeholdet skal noteres på kvitteringen.

  • Kan man få tilsendt et katalog fra Cerama ?

    Cerama har i august 2018 udgivet et nyt hovedkatalog. Du er meget velkommen til at få et fysisk katalog tilsendt sammen med din næste ordre. Du kan også vælge at kigge i den digitale udgave her.

  • Kan I hjælpe mig med CLP-reglerne?

    Det er vores ambition at overholde alle gældende regler og være længst fremme i branchen, når det gælder mærkning og klassificering af vores mange maskiner og materialer til keramikere og glaskunstnere. Vores arbejde skal gerne give dig og dine kunder tryghed og gøre det nemmere for dig at overholde myndighedernes krav til f.eks. din egenkontrol. Du skal være opmærksom på risikoen for bøder, hvis du ikke lykkes med at overholde reglerne. Derfor har vi som din samarbejdspartner og rådgiver sammensat en kort intro til de regler, som vi skønner at du bør kende. Du finder dem her.

    Din adgang til sikkerhedsdatablade og korrekt mærkede produkter er din sikkerhed for at du ikke udsætter dig selv for unødvendig og ukendt risiko. Cerama oplever desværre kunder som fejlagtigt tror at vores produkter, fordi de er korrekt mærkede, indeholder flere problematiske hjælpestoffer end det som de kan købe andre steder. Det er vigtigt at understrege at hvis du får produkter uden sikkerhedsdatablade og uden sikkerhedsmærkning, så risikerer du at udsætte dig for en unødvendig og ukendt risiko. Du kan læse mere om reglerne her. Cerama og vores forhandlere overholder gældende lovgivning. Det medvirker til at beskytte dig og vores fælles miljø.

  • Hvor langt er Cerama med miljøhensyn?

    Vores branche har historisk set brugt mange hjælpestoffer, som har vist sig at have en række uønskede egenskaber i forhold til vores fælles miljø og vores sundhed.

    I dag spiller miljøspørgsmål en stadig større rolle når du driver virksomhed i EU og miljølovgivningen er blevet meget omfattende. Samtidig er den danske og den svenske CLP-forordning de mest omfattende i EU. Cerama arbejder på at sikre dig sundere og mere miljøvenlige materialer til dit arbejde i værkstedet. Trods fælles EU-regler kan det opleves som et nordisk fænomen at have fokus på sundhed og miljø. Cerama har igennem mange år med succes udfaset produkter, når vi har kunne skaffe sundere alternativer. Et helt aktuelt eksempel er, at vi hos Cerama forventer at kunne lancere verdens første miljøcertificerede glasurlinje inden udgangen af 2019. Vi håber at du vil være med til at belønne vores lange seje træk ved at efterspørge de sundere og mere miljøvenlige muligheder efterhånden som de er klar.

  • Hvordan skal jeg gøre i forhold til momsrefusion?

    Har du købt varer i vores fysiske butik, skal du have kvitteringen stemplet af toldmyndighederne ved udrejse fra Danmark (Københavns Lufthavn, Terminal 3). Den stemplede kvittering sendes til:

    Cerama a/s
    Att. Bogholderi
    Hammerholmen 44-48
    2650 Hvidovre
    Husk at anføre, hvilket kontonummer du ønsker momsen ført retur til. Det koster DKK 25,- i ekspeditionsgebyr (trækkes fra momsrefusionen).